Моделі узгодженості розподілених систем віртуальної реальності

Автор(и)

  • Volodymyr Duchenchuk аспірант, Інститут програмних систем НАН України
  • Volodymyr Boublik кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри мультимедійних систем факультету інформатики, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-3808.2020.3.7-11

Ключові слова:

розподілені системи, віртуальна реальність, узгодженість, мультиплеєрні ігри, інтерактивність

Анотація

Ця робота фокусується на інтерактивних розподілених програмах із спільним віртуальним середовищем, що також відомі як розподілені системи віртуальної реальності. Такі системи ефективно використовують у застосунках для навчальних, імітаційних і розважальних цілей. Системи розподіленої віртуальної реальності характеризуються високим рівнем взаємодії між користувачами у режимі реального часу у спільному віртуальному середовищі. В статті розглянуто основні вимоги до таких систем, їхні функції та властивості. Автори аналізують наявні підходи до досягнення узгодженості в розподілених системах, а також пропонують власну модель узгодженості розподілених систем віртуальної реальності, що дає змогу досягти ефективного балансу між узгодженістю та швидкістю відтворення станів.

Матеріал надійшов 17.06.2020

Біографії авторів

Volodymyr Duchenchuk, аспірант, Інститут програмних систем НАН України

dvbua@ukr.net

Volodymyr Boublik, кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри мультимедійних систем факультету інформатики, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

boublik@ukma.edu.ua

Посилання

Cat Sim online: Play with cats – Apps on Google Play. (2019). Google Play. Retrieved from https://play.google.com/store/apps/details?id=com.turborocketgames.catsim.

Dragon Sim online: Be a dragon – Apps on Google Play. (2019). Google Play. Retrieved from https://play.google.com/store/apps/details?id=com.turborocketgames.dragonsim

Hutto, P. W., & Ahamad, M. (1990). Slow Memory: Weakening Consistency to Enhance Concurrency in Distributed Shared Memories. In The 10th International Conference on Distributed Computing

Systems. Paris, France, May 28 – June 1, 1990 (pp. 302–311).

Kharitonov, V. Y. (2009). A consistency model for distributed virtual reality systems. In Forth International Conference on Dependability of Computer Systems DepCoS-RELCOMEX. Brunow, Poland, 2009, June 30–July 2 (pp. 271–278).

Kharitonov, V. Y. (2008). An Approach to Consistent Displaying of Virtual Reality Moving Objects. In Third International Conference on Dependability of Computer Systems Dep-CoS-RELCOMEX. Brunow, Poland, 2008, June 26 – June 28 (pp. 390–397).

Kshemkalyani, A. D., & Singhal, M. (2011). Distributed computing principles, algorithms and systems. Cambridge University Press.

Lamport, L. (1979). How to make a multiprocessor computer that correctly executes Multiprocess programs. IEEE Transactions on Computers, C-28(9), 690–691. https://doi.org/10.1109/tc.1979.1675439

Tanenbaum, A. S., & Steen, M. V. (2016). Distributed systems: Principles and paradigms. Createspace Independent Publishing Platform.

Yu, H., & Vahdat, A. (2002). Design and evaluation of a conit-based continuous consistency model for replicated services. ACM Transactions on Computer Systems (TOCS), 20 (3), 239–282. https://doi.org/10.1145/566340.566342

##submission.downloads##