Алгоритм Евкліда для створення звуку

Автор(и)

  • Semen Gorokhovskyi Гороховський Семен Самуїлович – кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри інформатики факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська академія», Ukraine
  • Artem Laiko Лайко Артем Володимирович – студент магістерської програми «Комп’ютерні науки» факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська академія», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-3808.2021.4.48-51

Ключові слова:

Алгоритм Евкліда, звук, генерація звуку, VST-плагін

Анотація

Алгоритм Евкліда вже відомий людству понад 2 тисячі років, його використовують у найрізноманітніших дисциплінах, однією з яких є музика. Цей алгоритм лежить в основі поняття Евклідового ритму, відкритого у 2005 р.
Мета цієї публікації полягає у вивченні способів застосування Евклідового алгоритму та Евклідових ритмів для впливу на процес генерації звуку.
У сучасному світі звук та музику загалом поділяють на цифрову, яка була створена з використанням цифрових застосунків та обладнання, і аналогову, створену з використанням аналогових інструментів. Завдяки можливостям цифрового оброблення звуку стає можливим застосування раніше не доступних методів, для впливу на вхідний сигнал та його подальшого оброблення. У цій статті розглянуто способи модуляції вхідного сигналу за допомогою варіативної функції, яка може змінюватись від синусоїди до пили, відповідно до поточної позиції у Евклідовому ритмі. Через незвичний підхід до модуляції сигналу можна побачити суттєвий вплив на результуючий сигнал на наведених спектограмах.
Розкрито можливості модуляції сигналу за допомогою варіативної функції, що своєю чергою створює простір для креативності та надає інструменти для впливу на звук, яких не було раніше.

Біографії авторів

Semen Gorokhovskyi, Гороховський Семен Самуїлович – кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри інформатики факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська академія»

gor@ukma.edu.ua

Artem Laiko, Лайко Артем Володимирович – студент магістерської програми «Комп’ютерні науки» факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська академія»

artemlayko@gmail.com

Посилання

  1. Blackledge, Jonathan M. (2006). Digital Signal Processing: Mathematic and Computational Methods, Software Development and Applications. Retrieved from https://www.amazon. com/Digital-Signal-Processing-Mathematical-Computational/ dp/1904275265.
  2. Byrne, David. (2005). How Music Works. Retrieved from https://www.amazon.com/How-Music-Works-David-Byrne/dp/0857862529/.
  3. Cogan, Robert. (1976). Sonic Design The Nature of Sound and Music. Retrieved from https://www.amazon.com/Sonic-Design-Nature-Sound-Music/dp/0138227268.
  4. Olson, Harry F. (1967). Music, physics and engineering. Retrieved from https://www.amazon.com/Music-Physics-Engi-neering-Dover-Books-ebook/dp/B00CDGSFI8.
  5. Toussaint, Godfried. (2005). The Euclidean Algorithm Generates Traditional Musical Rhythms. Retrieved from http://cgm. cs.mcgill.ca/~godfried/publications/banff.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-10

Як цитувати

[1]
S. Gorokhovskyi і A. Laiko, «Алгоритм Евкліда для створення звуку», NRPCOMP, т. 4, с. 48–51, Груд 2021.