Емоційний аспект бізнес-комунікацій: переосмислення ролі негативних емоцій у професійному IT-середовищі
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-3808.2025.8.238-242Ключові слова:
бізнес-комунікації, емоційний інтелект, негативні емоції, довіра, організаційна ефективність, автентичність, корпоративна культураАнотація
Стаття досліджує роль емоцій в IT-бізнес-комунікаціях, зокрема аналізує місце так званих негативних емоцій у професійному середовищі. Авторка критично переосмислює традиційний підхід до розмежування бізнес-комунікацій та повсякденного спілкування, наголошуючи на важливості емоційного компонента в ефективній корпоративній взаємодії. На основі аналізу сучасних досліджень емоційного інтелекту та практичних кейсів демонструється, що прояв автентичних емоцій, і негативних також, може сприяти побудові довіри та покращенню організаційної ефективності в IT-компаніях.
Посилання
- Anderson, K. (2019). Psykholohiia doviry v orhanizatsiiakh. Nauka i osvita [in Ukrainian].
- Bove, K. L., & Till, J. V. (2020). Suchasni biznes-komunikatsii. Pirson [in Ukrainian].
- Damasio, A. (2003). U poshukakh Spinozy: radist, pechal i vidchuttia mozku. Kharkort [in Ukrainian].
- Doslidzhennia emotsiinoho intelektu ta zadovolennosti robotoiu. (2017). Ukrainska pravda. Zhyttia. https://life.pravda.com.ua/health/2017/10/15/226957/ (date of access: 20.05.2025) [in Ukrainian].
- Emotsiinyi intelekt u biznesi. (2019). (D. Houlman, Ed.). Emotsiinyi intelekt u biznesi. Nash format [in Ukrainian].
- Emotsiinyi intelekt yak faktor uspikhu v biznesi. (2022). Delo.ua. https://delo.ua/career/emotional-intelligence-business-success-390847/ (date of access: 22.05.2025) [in Ukrainian].
- Freid, Z. (2018). Psykholohiia mas ta analiz Ya. Folio [in Ukrainian].
- Joseph, D. L., & Newman, D. A. (2010). Emotional intelligence: An integrative meta-analysis and cascading model. Journal of Applied Psychology, 95 (1), 54–78.
- Kaneman, D. (2011). Dumai shvydko i povilno. Farrar, Straus i Zhiru.
- Meier, J. D., Salovei, P., & Karuzo, D. R. (2008). Emotsiinyi intelekt: nova zdatnist chy eklektychna sumish osobystisnykh rys?. Amerikanskyi psykholoh, 63 (6), 503–517 [in Ukrainian].
- Psykholohichna bezpeka na robochomu mistsi: ukrainskyi dosvid. (2023). Mind.ua. https://mind.ua/publications/20240156-psihologichnabezpeka-na-robochomu-misciukrayinskij-dosvid (date of access: 25.05.2025) [in Ukrainian].
- Psykholohiia upravlinnia personalom. (2021). (O. I. Bondarchuk, Ed.). Lohos [in Ukrainian]
- Teoriia ta praktyka biznes-komunikatsii. (2020). (S. M. Romata, Ed.). Kondor-Vydavnytstvo [in Ukrainian].
- The New Science of Customer Emotions. (2015). Harvard Business Review. https://hbr.org/2015/11/the-new-science-of-customer-emotions (date of access: 15.05.2025).
- Utilizing Emotional Intelligence in the Workplace. (2023). Verywell Mind. https://www.verywellmind.com/utilizing-emotional-intelligencein-the-workplace-4164713 (date of access: 18.05.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Oksana Khriapa

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії CC BY 4.0 Creative Commons Attribution International License, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).

