Емоційний аспект бізнес-комунікацій: переосмислення ролі негативних емоцій у професійному IT-середовищі

Автор(и)

  • Оксана Ігорівна Хряпа Національний університет «Києво-Могилянська академія»; EIS Ukraine company, Україна https://orcid.org/0009-0003-7084-7952

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-3808.2025.8.238-242

Ключові слова:

бізнес-комунікації, емоційний інтелект, негативні емоції, довіра, організаційна ефективність, автентичність, корпоративна культура

Анотація

Стаття досліджує роль емоцій в IT-бізнес-комунікаціях, зокрема аналізує місце так званих негативних емоцій у професійному середовищі. Авторка критично переосмислює традиційний підхід до розмежування бізнес-комунікацій та повсякденного спілкування, наголошуючи на важливості емоційного компонента в ефективній корпоративній взаємодії. На основі аналізу сучасних досліджень емоційного інтелекту та практичних кейсів демонструється, що прояв автентичних емоцій, і негативних також, може сприяти побудові довіри та покращенню організаційної ефективності в IT-компаніях.

Біографія автора

Оксана Ігорівна Хряпа, Національний університет «Києво-Могилянська академія»; EIS Ukraine company

старша викладачка факультету інформатики Національного університету «Києво-Могилянська академія», Head of HR/ Head of security L&D EIS Ukraine company, okhriapa@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Anderson, K. (2019). Psykholohiia doviry v orhanizatsiiakh. Nauka i osvita [in Ukrainian].
  2. Bove, K. L., & Till, J. V. (2020). Suchasni biznes-komunikatsii. Pirson [in Ukrainian].
  3. Damasio, A. (2003). U poshukakh Spinozy: radist, pechal i vidchuttia mozku. Kharkort [in Ukrainian].
  4. Doslidzhennia emotsiinoho intelektu ta zadovolennosti robotoiu. (2017). Ukrainska pravda. Zhyttia. https://life.pravda.com.ua/health/2017/10/15/226957/ (date of access: 20.05.2025) [in Ukrainian].
  5. Emotsiinyi intelekt u biznesi. (2019). (D. Houlman, Ed.). Emotsiinyi intelekt u biznesi. Nash format [in Ukrainian].
  6. Emotsiinyi intelekt yak faktor uspikhu v biznesi. (2022). Delo.ua. https://delo.ua/career/emotional-intelligence-business-success-390847/ (date of access: 22.05.2025) [in Ukrainian].
  7. Freid, Z. (2018). Psykholohiia mas ta analiz Ya. Folio [in Ukrainian].
  8. Joseph, D. L., & Newman, D. A. (2010). Emotional intelligence: An integrative meta-analysis and cascading model. Journal of Applied Psychology, 95 (1), 54–78.
  9. Kaneman, D. (2011). Dumai shvydko i povilno. Farrar, Straus i Zhiru.
  10. Meier, J. D., Salovei, P., & Karuzo, D. R. (2008). Emotsiinyi intelekt: nova zdatnist chy eklektychna sumish osobystisnykh rys?. Amerikanskyi psykholoh, 63 (6), 503–517 [in Ukrainian].
  11. Psykholohichna bezpeka na robochomu mistsi: ukrainskyi dosvid. (2023). Mind.ua. https://mind.ua/publications/20240156-psihologichnabezpeka-na-robochomu-misciukrayinskij-dosvid (date of access: 25.05.2025) [in Ukrainian].
  12. Psykholohiia upravlinnia personalom. (2021). (O. I. Bondarchuk, Ed.). Lohos [in Ukrainian]
  13. Teoriia ta praktyka biznes-komunikatsii. (2020). (S. M. Romata, Ed.). Kondor-Vydavnytstvo [in Ukrainian].
  14. The New Science of Customer Emotions. (2015). Harvard Business Review. https://hbr.org/2015/11/the-new-science-of-customer-emotions (date of access: 15.05.2025).
  15. Utilizing Emotional Intelligence in the Workplace. (2023). Verywell Mind. https://www.verywellmind.com/utilizing-emotional-intelligencein-the-workplace-4164713 (date of access: 18.05.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-26